Alhamdulillah.. I've been proposed..

Aku tidak tahu aku mencintaimu atau hanya aku menyayangimu sebagai kawan..                                                                       
Tetapi apa yang aku tahu…                                                                                                                                                                                                                                      
  Aku hanya mahu mencintai Allah,tuhanku..                                                                                                                                                               
 Aku hanya mahu mencintai Muhammad,Rasulku..                                                                                                                                                                                                                      
Dan aku mencintai Jihad,perjuanganku
Maafkan aku…                                                                                                                                                                                                                                                
Bukan aku tidak cuba..tetapi aku masih tidak bisa membuka hatiku                                                                                                                            
   Kerana cinta jihadku mula berkembang mekar dalam hatiku                                                                                                                        
Andai kau mencintaiku,menyayangiku dan ingin aku menjadi halal buatmu                                                                                                                              
Cintailah Allah,Rasulullah dan Jihad dahulu sepertiku..                                                            Carilah ia,penuhilah hatimu dengan 3 cinta ini..
Aku tidak mahu cintamu itu                                                                                                                                                                     
menghilangkan cintaku pada jihad kembali                                                                                                                                             setelah hampir setahun nikmat tarbiah ini ditarik kembali oleh Allah                                                                                                      
untuk menguji keimananku,keilmuanku..                                                                                                                                                             
 lalu digantikan cinta dunia                                                                                                                  hatiku kosong meski kau hadir mewarnai hidupku                                                                                                                                              Kini izin Allah,aku mendapat kembali cinta tarbiahku                                                                                                                     
Aku mohon kau penuhilah cintamu seperti cintaku ini                                                                                                                                                               barulah aku cuba membongkar isi hatiku kepadamu.

Aku mencintaimu kerana agama yang ada dalam dirimu                                                                                                                                      
  jika kau hilangkan agama yang ada dalam dirimu                                                                          nescaya turut hilanglah cintaku padamu..


Aku tidaklah sempurna seperti    SAIDATINA   KHADIJAH  
                                                                                                                                                 
aku tidaklah secerdik    SAIDATINA    AISYAH                                                                                                                                                                                               
   tidaklah sesuci   SITI FATIMAH  bahkan    SITI MARYAM                                                                                                                                                                                                                                            tidaklah seabid  RABIATUL   ADAWIYAH                                                                                                                                                                    
    tidaklah sekental  SUMMAYYAH   bahkan    KHAULAH

imanku nipis senipis kulit bawang                                                                                                                                                   Jiwaku lembut seperti buih-buih air dilautan                                                                                 yang pecah tatkala disentuh                                                                                                                                                                                                                                                     
   aku memerlukan seseorang yang bakal menyempurnakan imanku                                                                                                                                
   bukan yang menyempurnakan kemewahan  kepadaku                                                                                                                                                                                        
aku memerlukan seorang pendidik                                                                                                                                                                                                
agar aku terdidik bukannya diherdik.


Dan itulah                                                                                                                                                mengapa hingga kini aku masih belum bisa membuka pintu  hati yang satu itu                                                                                                                                                                karna aku mahu mantapkan separuh imanku,akidahku dan perjuanganku                                                                                                                                     dan kau juga perlu  begitu semasa dalam proses menungguku                                                   agar bila kau mula berputik dalam cintaku                                                                                  kita bersama-sama menyemai cinta iman,aqidah taqwa dan perjuangan                                                                                                                                                             
 Dalam satu   BAITUL MUSLIM YANG DIREDHAI ALLAH..

Tak mungkin cinta suci itu bercampur baur dengan cinta noda


Comments

Popular posts from this blog

Adakah kau begitu juga ASR

Ada apa dengan mimpi